Intrebari frecvente

FAQ

Ce documente sunt necesare pentru incheierea Acordului si emiterea cardurilor?

Pentru emiterea unui card de debit, sunt necesare urmatoarele documente:

Formular OP (semnaturi legalizate ale reprezentantilor autorizati), Certificat de Inregistrare / Infiintare (extras Registrul Comertului din registrul companiilor), Certificat de inregistrare in scopuri TVA, Certificat in registrul unic de contribuabili de la Administratia Fiscala (certificat de numarul alocat de identificare fiscala), Cerere pentru emiterea unui card de debit Gazprom si specificatiile autovehiculului. Dupa transmiterea documentelor solicitate, se semneaza Acordul si grila de discounturi acordate.

Pentru emiterea unui card de credit, sunt necesare urmatoarele documente:

Formular OP (semnaturi legalizate ale reprezentantilor autorizati), Certificat de Inregistrare / Infiintare (extras Registrul Comertului din registrul companiilor), Certificat de inregistrare in scopuri TVA, Certificat din registrul unic de contribuabili de la Administratia Fiscala (certificat de numarul alocat de identificare fiscala), Scoring companie de la Registrul Comertului, Lista specimene de semnaturi, Cerere pentru emiterea unui card de credit Gazprom pentru combustibil, specificatiile autovehiculului. Dupa transmiterea documentelor solicitate, se semneaza Acordul si grila de discounturi acordate.

Care este diferenta dintre un card de debit si un card de credit?

Cardurile de credit se utilizeaza pe baza limitelor de fonduri desemnate Cumparatorului la nivel de luna. Cu acest tip de carduri, tranzactiile se efectueaza in limita unui consum lunar. Facturile pentru tranzactiile efectuate sunt eliberate conform prevederilor contractuale. Cardurile de debit se utilizeaza doar pe baza fondurilor achitate in avans. Cu acest tip de carduri, tranzactiile se efectueaza pana la nivelul fondurilor existente.

Care este diferenta dintre cardul de debit pentru companii si cel individual?

Cardurile de debit pentru companii (carduri inscriptionate DEBI) utilizeaza fonduri achitate in avans pentru un grup de carduri. Fiecare card are acces la intreaga suma a grupului, cu conditia sa nu existe o limita zilnica, lunara sau trimestriala. Cardurile individuale (carduri inscriptionate INDI) folosesc fonduri achitate in conturi separate, individuale.

Cat dureaza emiterea unui card?

Dupa transmiterea solicitarii de emitere a unui card, acesta poate fi ridicat in interval de o zi lucratoare.

Ce informatii pot fi imprimate pe card?

Cardurile pot avea un numarul de inregistrare, nume persoana sau nume comparator (enitate juridica). Pe cardurile individuale, se pot imprima litere si cifre emboss. Pe langa insemnele posesorului, se va imprima si denumirea grupului de carduri apartinand companiei respective.

Cine poate utiliza cardurile emise?

Pentru cardurile care au numar de inregistrare, angajatii din statie vor compara informatiile de pe card cu cele de pe placuta de inregistrare a masinii si cu certificatul de inregistrare auto.

Pentru cardurile care au inscris doar numele posesorului, angajatii din statie vor compara informatiile de pe card cu cele din actul de identitate al cumparatorului.

Pentru cardurile care au inscrisa denumirea companiei, se va verifica certificatul de inregistrare al vehiculului pentru a stabili daca acesta apartine companiei pentru care a fost emis cardul respectiv.

Ce documente sunt necesare pentru emiterea unor carduri suplimentare?

Puteti solicita emiterea unor carduri suplimentare oricand pe perioada derularii Acordului. Pentru emiterea acestora, trebuie sa completati o Cerere de Emitere Card Gazprom si un formular Gazprom cu Specificatiile Tehnice ale Autovehiculului. Documentele solicitate vor fi transmise managerului care se ocupa de compania dvs.

Este posibil sa schimb tipul de carburant dupa ce cardul a fost emis?

Dupa emiterea cardului, este posibil sa schimbati atat limita cat si tipurile de carburant ce pot fi achizitionate cu respectivul card. Tot ceea ce trebuie sa faceti, este sa trimiteti o cerere prin managerul care se ocupa de compania dvs sau prin biroul personal (o aplicatie CSM pentru controlul cardurilor).

Ce fac daca pierd cardul sau daca acesta imi este furat?

In cazul pierderii cardului, il puteti bloca sunand la 0800 03 0003 (0-24h), sau contactand managerul care se ocupa de compania dvs.

Cum alimentez cardul de debit?

Alimentarea cardului de debit se face prin emiterea unei facturi pentru suma dorita. Facturile se pot emite prin biroul personal (aplicatie CMS), utilizand optiunea “Plata individuala” sau “Plata pentru Grup” sau contactand centrul regional Gazprom de care apartineti. Dupa emiterea facturii, veti primi un numar de referinta pe baza caruia se efectueaza plata.

Exista o suma minima pentru cardurile de debit?

Nu exista sume minime sau maxime.

Dupa alimentarea cardului, cand devin disponibile fondurile de pe card?

Dupa alimentarea cardului, fondurile devin disponibile in urmatoarea zi lucratoare dupa ora 9 a.m. (inclusiv sambata).

Ce fac daca pierd codul PIN?

Daca pierdeti codul PIN, puteti solicita ca acesta sa fie resetat in orice statie Gazprom, prin intermediul Centrului de Informatii Gazprom. In plus, puteti solicita emiterea unui nou cod PIN, trimitand o cerere managerului desemnat sa se ocupe de compania dvs. 

Ce fac in cazul blocarii cardului din cauza introducerii incorecte a codului PIN?

Daca introduceti de trei ori incorect codul PIN, cardul se va bloca. In urma trimiterii unei cereri catre managerul desemnat companiei dvs, se face deblocarea cardului si se emite un nou cod. 

Este posibil sa folosesc cardul de mai multe ori in aceeasi zi?

Nu exista o limitare a numarului de utilizari. Singurii factori care pot limita utilizarea cardului sunt sumele disponibile si limitele de card prestabilite.

Cum pot obtine discount-uri atunci cand utilizez cardul?

Puteti primi discount-uri si reduceri in conformitate cu grila agreata, bazata pe cantitatile de produse petroliere achizitionate lunar. La finalul fiecarei luni, se calculeaza suma totala cheltuita si, in functie de grila dumneavoastra de discount, veti primi o nota de credit de valoarea discountului calculat. 

Este posibil sa monitorizez consumul de carburant in timp real?

Puteti gestiona si controla cardurile Gazprom prin biroul personal – o aplicatie CMS online ce se acceseaza de la orice calculator care indeplineste cerintele tehnice. Cererea de acces la biroul personal se va trimite managerului care se ocupa de compania dvs. Veti primi ulterior parametrii de acces si instructiunile de utilizare. Daca doriti, puteti beneficia de training cu privire la cum se utilizeaza aplicatia. Biroul personal va ofera in orice moment o situatie completa a cardurilor emise. Puteti monitoriza limitele de alimentare, tipurile de carburant si tranzactiile in timp real. Sistemul genereaza rapoarte utile cu privire la consumul de carburant, valoarea si volumul tranzactiilor efectuate per card.

Cum pot afla ce fonduri am disponibile pe card?

Pentru informatiile cu privire la fondurile disponibile pe card, sunati la Centrul de Informatii Gazprom, la numarul de telefon 0800 03 0003, prin Centrul dvs regional Gazprom sau prin biroul personal.

Cum aflu care este pretul carburantului?

Informatiile cu privire la preturile curente le puteti obtine prin centrul regional Gazprom sau prin biroul personal – a se vedea raportul “Preturi Maxime ale Produselor Petroliere”, care listeaza cele mai mari preturi per produs petrolier din reteaua de statii Gazprom. 

Pot sa transfer fonduri de la un card sau de la un grup de carduri?

Puteti transfera fonduri intre grupuri de carduri sau intre carduri individuale printr-o solicitare de transfer fonduri, adresata managerului Gazprom care se ocupa de compania dvs sau prin biroul personal, utilizand comenzile “Lucrand cu Cardul” – “Transfera Fonduri”.

Pot sa platesc o parte din factura cu cardul si o parte prin alte modalitati de plata?

Nu, nu se accepta mai multe modalitati de plata pentru o tranzactie. De aceea, este foarte important sa verificati suma existenta pe card inainte de a alimenta.

Cand se primesc facturile?

Facturile se trimit la finalul fiecarei luni. Acelasi sistem se aplica si notelor de credit in cazul in care compania dumneavoastra beneficiaza de reduceri lunare.

Cand se pot folosi litri de carburant platiti cu un card CD dupa ce plata a fost efectuata?

Daca plata se face cash, litri de carburant de pe card se pot folosi a doua zi. Daca plata se face prin banca, dintr-un cont extern, atunci va dura 3-4 zile. 

De ce se reseteaza trimestrial numarul de litri la zero?

Numarul de litri se reseteaza trimestrial la zero, intrucat cantitatea de carburant neutilizata intr-un trimestru nu se poate adauga la cea din trimestrul urmator. Fondurile ramase se pot folosi pentru a reduce noua suma care trebuie platita.

Pot folosi un formular PPO-Vat pentru scutire de TVA pentru mai multe carduri IC?

Nu, un formular PPO-Vat pentru scutire de TVA se va utiliza pentru un singur card.

Pot achizitiona orice tip de carburant utilizand un singur card IC?

Nu. Datorita scutirii de TVA, se poate achizitiona un singur tip de carburant prin cardul IC.